Klub Wysokich Obcasów: Kłamstewko

(Chiny, USA, 98')

Trailer

Opis filmu

Razem z dystrybutorem M2films i magazynem “Wysokie Obcasy” zapraszamy na przedpremierowy pokaz pełnej serca i humoru opowieści o rodzinie!
“Kłamstewko” to jeden z najlepszych filmów minionego roku (99% pozytywnych recenzji na Rotten Tomatoes), z nagrodzoną Złotym Globem dla Najlepszej Aktorki w Komedii lub Musicalu Awkwafiną!

Klub Wysokich Obcasów: KŁAMSTEWKO

5 lutego 2020, godz. 18:30
Kino Forum, ul. Legionowa 5
Bilet 16 zł – wkrótce w kasie kina i na stronie bilety.bok.bialystok.pl

Rewelacyjny pod każdym względem film Lulu Wang ze zjawiskową Awkwafiną to zabawny, wzruszający, pełen życia film o relacjach rodzinnych w każdej kulturze

The Rolling Stone

Kłamstewko
Chiny/USA 2019, 98′
reż. Lulu Wang
obsada: Awkwafina, Zhao Shuzhen, Tzi Ma, Diana Lin

Słodko-gorzki film Lulu Wang był jednym z przebojów ostatniego festiwalu Sundance. Komediodramat Amerykanki o chińskich korzeniach w idealnych proporcjach łączy humor ze wzruszeniem, a osobistą historię z imponującą lekkością przekuwa we wspólne doświadczenie wszystkich, którzy kiedykolwiek znaleźli się gdzieś pomiędzy: krajami, kulturami, językami. Między dzieciństwem a dorosłością.

Billi (w tej roli aktorka i raperka Awkwafina) mieszka wraz z rodzicami w Nowym Jorku i właśnie tam zastaje ją wiadomość o ciężkiej chorobie żyjącej w Chinach babci. Jak mówi matka Billie, “Chińczycy twierdzą, że tym, co zabija nie jest rak, tylko strach”, więc cała familia decyduje ukryć złe wieści przed chorą i odwiedzić ją tłumnie pod naprędce skleconym pretekstem: hucznym weselem kuzyna. Nic nie szkodzi, że kuzyn i jego japońska dziewczyna znają się od zaledwie trzech miesięcy…

Wychowana w Stanach Billie nie może pogodzić się z kłamstwem, ale i chłodem, z jakim Chińczycy tamują wszelkie emocje. Naznaczona przez dwa kraje, nieustannie przeżywa tożsamościowy konflikt – i częściej jest to komedia, niż dramat.

Lulu Wang z humorem opowiada o kulturowym i pokoleniowym zderzeniu, o przemijaniu miejsc i ludzi, o desperackim szukaniu siebie pośród sprzecznych wizji i wartości. A przede wszystkim o tym, że język emocji jest być może najważniejszym z tych, które warto znać.
(Małgorzata Sadowska)