Kwiat szczęścia

(Austria, Niemcy, Wielka Brytania, 100')

Trailer

Opis filmu

Botaniczny thriller? Dystopijny horror? Dramat rodzinny? Satyra społeczna? Pierwszy anglojęzyczny film Jessiki Hausner („Lourdes”) jest równie nieprzewidywalny, jak ona sama. Alice (Emily Beecham) jest pomysłową biotechnolożką i pracoholiczką, która nie ma czasu na związki – odrzuca m.in. zaloty kolegi z pracy (Ben Whishaw). Udaje jej się wyhodować w laboratorium eksperymentalny, genetycznie zmodyfikowany kwiat, który emituje zapach wywołujący u ludzi wydzielanie oksytocyny, co wprowadza ich w błogi nastrój. Jednak uprawa wymyka się spod kontroli… Wokół Alice zapanowuje niespotykana pandemia szczęścia i beztroski. Jej ukochany syn (po którym nazwała roślinę Little Joe) jest jedną z ofiar. Kobieta zaczyna czuć się coraz bardziej osamotniona i osaczona… Odnosi wrażenie, że pozostali żyją w innym wymiarze, zaś firma skupia się na pomnożeniu zysków ze sprzedaży jej wynalazku. Akcja rozgrywająca się w aseptycznych i estetycznych wnętrzach skłania do przemyśleń na temat etycznych granic nauki oraz psychicznej kondycji zachodniego społeczeństwa, pogrążonego w depresji i korzystającego masowo ze sztucznych środków do polepszania samopoczucia. „Kwiat szczęścia” był nominowany do Złotej Palmy w 2019 roku. Emily Beecham za swoją kreację otrzymała Nagrodę dla Najlepszej Aktorki. Na ekranie partneruje jej Ben Whishaw, znany z roli Q w serii filmów o Jamesie Bondzie oraz z „Pachnidła”.

oświadczenie uczestnika pokazu w kinie Forum

Media o filmie

Ostry jak brzytwa dreszczowiec Hausner jest uporządkowany i prowadzony pod kontrolą równie precyzyjnie i drobiazgowo, jak laboratorium, w którym hodowany jest kwiat Little Joe.
The Guardian

Idealny film na obecne czasy.
Rolling Stone

„Kwiatowi szczęścia” udaje się wywrzeć wyjątkowe wrażenie, mimo że został on skonstruowany z elementów, które prawdopodobnie widzieliście już gdzie indziej.
The New York Times

Jeden z najbardziej zaskakujących happy endów w historii science fiction.
Newsweek USA

Autorski horror z autorskim pomysłem na nowego rodzaju zagrożenie.
film.org.pl