Nowohoryzontowy pakiet startowy

Zobaczcie przeboje Festiwalu Nowe Horyzonty!
Nasze kino jest znowu otwarte, więc mamy dla Was NOWOHORYZONTOWY PAKIET STARTOWY! To idealna okazja, żeby przypomnieć sobie, na czym polega magia kina i zobaczyć starannie wyselekcjonowane tytuły, które cieszyły się wielką popularnością wśród online’owej odsłony Nowych Horyzontów.

Pokażemy przedpremierowo cztery filmy: „Słudzy” reż. Ivan Ostrochovský, „Proste rzeczy” reż. Grzegorz Zariczny, „Niepamięć” reż. Christos Nikou (grecki kandydat do Oscara) , „Metamorfoza ptaków” reż. Catarina Vasconcelos (podwójny zwycięzca 20 edycji MFF Nowe Horyzonty).

Harmonogram:

22 lutego 2021

18:30 Nowohoryzontowy pakiet startowy: Słudzy
(Czechy, Irlandia, Słowacja, Rumunia, 80′, bilet 16 zł, karnet na wszystkie filmy 52 zł)

23 lutego 2021

18:15 Nowohoryzontowy pakiet startowy: Metamorfoza ptaków
(Portugalia, 101′, bilet 16 zł, karnet na wszystkie filmy 52 zł)

24 lutego 2021

18:30 Nowohoryzontowy pakiet startowy: Niepamięć
(Grecja, Polska, Słowenia, 90′, bilet 16 zł, karnet na wszystkie filmy 52 zł)

25 lutego 2021

18:30 Nowohoryzontowy pakiet startowy: Proste rzeczy
(Polska, 84′, bilet 16 zł, karnet na wszystkie filmy 52 zł)

Prosimy o zapoznanie się z poniższymi wytycznymi dotyczącymi zasad uczestnictwa w seansach filmowych, które zostały opracowane na podstawie wytycznych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w trakcie epidemii wirusa SARS-COV-2 w Polsce:
Wytyczne dla KINA FORUM

Oświadczenie do pobrania i wydrukowania:
Oświadczenie uczestnika pokazu w kinie Forum

 

O filmach:

SŁUDZY / Servants / Služobníci
Słowacja, Rumunia, Czechy, Irlandia 2020, 80’
reż. Ivan Ostrochovský

Osadzony w realiach zimnej wojny, pasjonujący czarny kryminał Ostrochovský’ego opowiada o zderzeniu wiary i ideologii oraz o potężnej sile manipulacji, po którą sięgają zarówno słudzy Boga, jak i słudzy systemu. Ten wciągający niczym mistrzowska rozgrywka pokera wschodnioeuropejski noir skupia się na losach dwóch seminarzystów, chłopców z prowincji, którzy w mury klasztoru wchodzą z optymizmem i gorliwością. Nie zdając sobie sprawy, że wkraczają w świat spisków, zdrad i złamanych życiorysów, a ich przyjaźń poddana zostanie ostatecznej próbie.
Rozgrywająca się w latach 80. XX wieku w Czechosłowacji, opowieść eksploruje szarą strefę politycznych gier, cynizmu i kompromisów, obnażając mechanizmy rządzące totalitarnymi strukturami. Krytyka państwa idzie pod rękę z krytyką kościoła, jako autorytarnej instytucji, która w imię długiego trwania nie zawaha się poświęcić życia najsłabszych. Ostrochovský zrobił swój mocny, chwytający za gardło film także przeciwko starcom, przeciwko gerontokracji, przeciwko patriarchatowi.
Zachwycające czarno-białe zdjęcia, wschodnioeuropejskie konflikty pomiędzy wiarą w Boga i wiarą w komunizm, a także nazwisko współscenarzystki (Rebeca Lenkiewicz) każą szukać powinowactw pomiędzy „Sługami”, a „Idą”. Ivan Ostrochovský ma jednak własny, zdecydowany charakter pisma. Z Pawłem Pawlikowskim łączy go za to świadomość losu, jaki dziedziczymy wraz z naszą historią i niezwykły talent do przenoszenia na ekran pejzaży i aury wschodniej Europy.

METAMORFOZA PTAKÓW / The Metamorphosis of Birds / A metamorfose dos pássaros
Portugalia 2020, 101’
reż. Catarina Vasconcelos

Laureat Grand Prix i zdobywca Nagrody Publiczności 20. MFF Nowe Horyzonty, wyróżniony także nagrodą FIPRESCI na festiwalu Berlinale 2020. Misternie skomponowana i urzekająca swoim pięknem „Metamorfoza ptaków” to autobiograficzna, lecz niestroniąca od fikcji opowieść-wędrówka przez losy trzech pokoleń, podczas której na ekranie pojawiają się zarówno aktorzy, jak i członkowie rodziny reżyserki. W centrum zaś znajduje się figura matki-drzewa zapewniającej korzenie, ale i gałęzie, od których można się odbić, by odfrunąć. Catarina Vasconcelos ze zmysłem malarki i wnikliwością archeolożki odkrywa nie tylko historię własnej rodziny, ale odsłania także uniwersalne mechanizmy przemiany, jakiej podlega wszystko, co żyje.

NIEPAMIĘĆ / Apples / Mila
Grecja, Polska, Słowenia 2020, 90’
reż. Christos Nikou

Współczesna i jednocześnie umieszczona poza czasem opowieść, która przenosi nas do Aten, gdzie panuje epidemia amnezji. Główny bohater, Aris, ma numer 14842 w szpitalnym oddziale dla osób z zaburzeniami pamięci. Pewnego dnia wyszedł z domu, wsiadł do autobusu i na pętli nie wiedział już, kim jest, gdzie mieszka, co przeżył. Takim jak on daje się szansę – mogą stworzyć sobie nową tożsamość i nowe wspomnienia.
Pokazywana na festiwalu w Wenecji „Niepamięć” łączy w sobie absurdalny humor rodem z filmów Yorgosa Lanthimosa („Zabicie świętego jelenia”, „Faworyta”) i melancholię znaną z dzieł Charliego Kaufmana („Być jak John Malkovich”, „Anomalisa”), a gdzieś w tle pobrzmiewa głos z orwellowskiego Wielkiego Brata.

*Film jest greckim kandydatem do Oscara.

PROSTE RZECZY / Simple Things
Polska 2020, 84’
reż. Grzegorz Zariczny

Nagrodzony na prestiżowym festiwalu Sundance Grzegorz Zariczny to reżyser, który odważnie eksploruje terytorium na granicy fabuły i dokumentu. W „Prostych rzeczach”, czułej opowieści o poszukiwaniu życiowych fundamentów, podpatruje autentyczną relację Błażeja, Magdy i ich córki Ali, wprowadzając do historii katalizator w postaci fikcyjnego wujka (Tomasz Schimscheiner) – brata zmarłego ojca Błażeja, który pojawia się, by pomóc młodym w remoncie wiejskiego domu. To punkt wyjścia do refleksji nad rodzinnymi relacjami i uporządkowania bolesnych spraw z przeszłości. Zariczny w umiejętny sposób zderza tu słodko-gorzką codzienność z bezmiarem uniwersalnych problemów.

Video

Ostatnie komentarze
  • Anna Blanche z www.no-noo.com:

    Oby więcej takich murali :)

    5 lat temu

  • Andrzej Rogowski:

    Karol You Are Doing The Right Thing. Thank You For That.

    6 lat temu

  • norm777:

    W niedzielę są dwa filmy dla chłopców, a można było Madikę dać w niedzie

    6 lat temu

  • mapet:

    Ja jestem zwolennikiem teatru Imka w Warszawie. Jestem tam regularnie widzem. Ni

    6 lat temu

  • MOGO:

    Świetna sprawa! Takie warsztaty w Białym...suuuperowo!

    6 lat temu